Tipi modellen består av moduler som kan settes sammen til ulike programmer og med ulike tema.

Og – en fleksibel verktøykasse.

 
 

Fase I – innsikt + scenarier 5-10 år

Den innledende fasen består blant annet av forankring hos beslutningstaker, etablering av arbeidsgruppe, interessentanalyse og innsikt i marked.

Fasen tydeliggjør hvilke mål, muligheter og utfordringer vi skal jobbe med, og hvordan disse kan måles sosialt, økonomisk og miljømessig.

Det gjennomføres også en tverrfaglig scenario-workshop for oppdragsgiver hvor vi inviterer inn kunder, samarbeidspartnere og/eller personer med relevant spisskompetanse. Hensikten er å etablere langsiktige mål og høy grad av innovasjon i tankesettet, før videre arbeid.

I denne fasen etablerer vi også et skreddersydd program for hvert prosjekt, som inkluderer nærværøvelser og verktøy for å styrke hver enkelt deltagers tilstedeværelse og involvering i prosessen.

Fase II er del av Tipi Langtur, men kan også bookes som eget prosjekt – Tipi Panorama – for oppdragsgivere som på kortere tid ønsker hjelp til å se på ulike kort- og langsiktige scenarier og muligheter for sin bedrift, destinasjon eller produkt.

Ta kontakt for mer informasjon og tilbud

 

Fase II – grønn strategi

I bunn av denne fasen kartlegger vi hvor du som kunde er i ditt arbeid med bærekraft og grønn strategi. Fasen tilpasses hver enkelt prosjekt, men kan for eksempel inkludere Grønn Vekst trapp (©Per Espen Stoknes), relevante FNs bærekraftsmål, vesentlighetsanalyse og etablering av målbare mål.

I denne fasen tilbyr vi også ulike workshops og tjenester for å hjelpe deg i overgangen til sirkulær økonomi.

I fase II besluttes aktivitet(er) for fase III.

Fase II er del av Tipi Langtur, men kan også bookes som eget prosjekt for oppdragsgivere som jobber med egen bærekraftsrapportering.

Ta kontakt for mer informasjon og tilbud

Fase III – idéprosess og prototyper

I denne fasen jobber vi i tverrfaglig workshop, basert på Design Thinking og Tipi sine kontemplative verktøy, med ideer, skisser og prototyper som peker på mål fra fase I og som underbygger den grønne strategien i fase II.

Fase III avsluttes med en rapport som inkluderer, evaluerer og sammenfatter alle fasene, med anbefalt strategi og løsninger for gjennomføring i fase IV.

Fase III er del av Tipi Langtur.

Ta kontakt for mer informasjon og tilbud

 
 

Fase IV – gjennomføring

Denne siste fasen planlegges og prises basert på de tre foregående fasene.

Fase IV vil derfor alltid være del av Tipi Langtur og kan bygges på av Tipi 4 årstider som er et årsprogram for prosjektledelse og oppfølging av igangsatte prosjekter i fase IV.

Ta kontakt for mer informasjon og tilbud